Klantbehoeften vervul je met je hart

Generieke inzichten, leiden niet tot onderscheidende proposities. Maar ook niet tot bevlogen organisaties. En ook niet tot innovatieve organisaties. Maar ook niet tot bevlogen organisaties. En ook niet tot innovatieve organisaties. Het blijft pielen op de vierkante millimeter. Hoe kunnen we nog iets gemakkelijker zijn of sneller of duidelijker. Op z’n best leidt het tot kortstondige verschillen, maar al snel is wat onderscheidend leek op de directietafel een goede weerspiegeling van het marktgemiddelde. Er gebeurt iets anders als organisaties op zoek naar de werkelijke behoefte van klanten gaan, zien waar het anders en beter kan. Sterker nog: gaan voelen waar het beter moet. Pas wanneer je het echt voelt, is er goede reden voor beweging. Dat gebeurt niet achter een bureau en in een fancy vergaderzaal. Daar moet je de straat op. Kijken praten, meedoen, mee-ervaren met klanten. Zien wat iedereen ziet, maar denken wat niemand denkt. En vooral voelen dat jij hierin het verschil wilt maken.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *