Webdesign & Webshops

Vandaag de dag zijn er talloze tools op het web te vinden waarmee goedkoop of gratis logo’s en websites gemaakt kunnen worden. Velen vragen zich af of er dan nog wel webdesigners nodig zijn. Een website is echter veel meer dan een design alleen. De online competitie is naar zo’n niveau gestegen, dat er meer elementen dan enkel een goed design nodig zijn om een website tot een succes te maken. De waarde en presentatie van een website hangen ook af van:

  • Design stimuleert gevoel
    Design zorgt ervoor dat mensen binnen 50 milliseconden de website op waarde hebben geschat. Elke pagina en iedere handeling die nodig is op uw website, straalt gebruikerservaring uit. Gebruikers krijgen dan ook snel een beeld van het soort bedrijf dat u bent. Zelfs wanneer alle elementen (informatiearchitectuur, unieke content, etcetera) aanwezig zijn, kan een falend ontwerp nog altijd een negatieve indruk achterlaten bij potentiële klanten.
  • De eerste indruk telt
    Binnen 50 milliseconden hebben bezoekers uw website beoordeeld. Binnen deze tijd lees je geen content of analyseer je structuur. Het enige wat beoordeeld wordt, is de esthetiek van de website; oftewel de ervaring die de gebruiker ondervindt op de site.
  • De waarde van design
    Het design van ieder element heeft de kracht om iets om te draaien, hetzij uw interieur, huisstijl of webdesign. Veel ondernemingen, met name de kleinere, zijn ervan overtuigd dat er geen duur ontwerp nodig is voor hun website. Duur is inderdaad geen maatstaf voor kwaliteit. Professionaliteit is dat echter wel. Een gezond en fris ontwerp dat uitstekend past bij het profiel van een onderneming hoeft niet duur te zijn.
  • Design ondersteunt het doel
    Er bestaan talloze voorbeelden van websites die esthetisch prachtig zijn, met een design van hoog niveau. Zo hoog dat vrijwel niemand meer snapt waar het om draait of wat de site moet doen. Tegenwoordig mogen websites niet meer doelloos rondzwerven op een webadres. Er moeten concrete doelen opgesteld worden, die door conversieoptimalisatie ondersteund worden. Kwalitatieve prospecten op je website krijgen is het doel van zoekmachineoptimalisatie, AdWords en social media campagnes. Dat wil je niet verloren laten gaan. Zorg dus voor een goed design!
  • Design is een onderdeel van succes
    Succes hangt vaak van verschillende geslaagde elementen af. Deze elementen kunnen een goed financieel beleid, een sterk HR-programma of een uniek product zijn. Eén van deze elementen kan ook het design van uw bedrijfscommunicatie zijn. Toch zouden succesvolle bedrijven nog succesvoller zijn wanneer ze bovenstaande elementen in acht nemen en een geslaagd verhaal vertellen.

shutterstock_258170591